channel-builder.nl

5 interessante weetjes over online marketing

E-commerce zat de afgelopen jaren al enorm in de lift. Door de komst van de coronacrisis is dit alleen nog maar meer geworden. Mensen besloten massaal om online spullen te kopen en zo de drukte van winkelcentrums te vermijden. Bovendien waren veel fysieke shops wekenlang gesloten. Daardoor is het nu juist belangrijk voor webshop eigenaars om hun producten aan te prijzen. Hierbij speelt online marketing een belangrijke rol. Een goede website is niet voldoende. Ook vindbaarheid is allesbepalend voor het succes van de shop. Iedere marketeer gmu.online kan dit alleen maar beamen. Maar hoe werkt dit nu eigenlijk? Wij zetten 5 interessante weetjes over online marketing voor je op een rijtje.

 

1. Artikelen met afbeeldingen zijn interessanter om te lezen

Al van kinds af aan zijn teksten met afbeeldingen veel aantrekkelijker voor de mens. Afbeeldingen brengen de woorden tot leven en helpen je de tekst beter te begrijpen. Daarnaast zorgen ze ervoor dat de tekst overzichtelijker wordt om te lezen. Kortom, het loont zeker om afbeeldingen aan je artikelen toe te voegen. Ook wanneer je teksten voor volwassenen schrijft. Dit leest niet alleen gemakkelijker weg, maar hierdoor word je ook beter vindbaar door Google. Uit onderzoek blijkt dat artikelen met afbeeldingen 94% meer gelezen worden dan teksten zonder afbeeldingen.

 

2. Social media is hot

 

Social media speelt een belangrijke rol in ons land. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 96% van de Nederlanders over één of meer social media kanalen beschikt. Let wel: hierbij worden ook de mensen met een WhatsApp account gerekend. Daarnaast wordt ook Facebook, Instagram en Twitter vaak genoemd. Om hierop in te spelen is het dan ook belangrijk om over een goede marketingcampagne voor social media te beschikken. Social media marketing in Meppel is dan ook niet voor niets zo populair. Specialisten in social media kunnen jou helpen bij het opzetten van een kwalitatieve campagne om de doelgroep te bereiken.

 

3. Verhoog conversie door video’s toe te voegen

 

Wil je de conversie van jouw website verhogen? Dan loont het niet alleen om voldoende afbeeldingen te plaatsen. Ook het gebruik van video’s op de landingspagina’s speelt een belangrijke rol. Uit groot onderzoek blijkt dat landingspagina’s met video’s de conversie tot maar liefst 86% kunnen verhogen. Hierbij is het wel noodzaak om enkel relevante video’s op te nemen. Denk bijvoorbeeld aan een instructievideo voor het onderhouden van zonweringen bij een zonweringsbedrijf.

 

Daarnaast is het ook van belang dat de video niet te lang duurt. 58% van de mensen haakt af als een video langer dan 1,5 minuut duurt. Daarom moet iedere video kort maar krachtig zijn om mensen geboeid te houden.

 

4. Blogs schrijven loont

 

Bedrijven doen er goed aan om regelmatig blogs te delen met hun doelgroep. Zo houden ze hun website relevant en interessant voor de doelgroep. Wanneer een bedrijf circa 15 artikelen per maand deelt, kan dit tot 5 keer meer bezoekers leiden dan bedrijven die dit niet doen. Kortom, een goede en simpele manier om snel meer bezoekers aan te trekken. Bloggen loont.

 

5. Ondernemers hebben baat bij het uitbesteden van online marketing

Zelfstandig ondernemers hebben voor de volle 100% baat bij het uitbesteden van online marketing. SEO Specialist GMU kan jouw website niet alleen op de kaart zetten, maar ook nog eens voor meer conversie zorgen. Een investering wat uiteindelijk tot enorm veel meer omzet zal leiden.

Exit mobile version